eng

Dijital PR’ın önde gelen isimleri bu zirvede buluştu << Geri Dön

Halkla İlişkiler haberleri sitesi PRNews tarafından her yıl düzenlenen Digital PR Summit (Dijital Halkla İlişkiler Zirvesi) bu yıl 16 Ekim tarihinde New York’ta gerçekleştirildi. PR sektörü ve dijital dünyanın önemli isimlerinin ağırlandığı zirvede, dijitalleşen dünyada PR ve dönemin en son trendleri konuşuldu.
 
Günde 30 dakika ila 3 saat arasında sosyal medyadayız
 
Zirvede Nielsen’in yaptığı en son araştırmanın sonucu da açıklandı. Araştırmaya göre günde ortalama 30 dakika ila 3 saat arasında sosyal medyada vakit geçiriyoruz. Ayrı ayrı her mecrada var olmaktansa, tek bir mecrada en iyisini yapmanın önemi konuşuldu.  Tüketicilerin markalar hakkında en güncel bilgilere ulaşmak istediği için sosyal medya hesaplarını takip ettikleri belirtilirken, ürün satın almak, ürünler hakkında şikayette bulunmak ve geri bildirim yapmak veya ödül kazanmak için markaların sosyal medya hesaplarının takip edildiği vurgulandı.
 
Anahtar kelimeler çok önemli
 
SEO için anahtar kelimelerin belirlenmesi, görsel isimlerinde de bu kelimelerin kullanılmasının görünürlük açısından önemli olduğu belirtildi. Markanın yansıttığı yaşam tarzıyla benzer yaşam tarzına sahip kullanıcıları takip etmenin faydalı olabileceği konuşuldu. Ayrıca, Starbucks’ın sosyal medya hesabının takip edilmesi gereken örnek hesaplardan bir tanesi olduğu da konuşmacılar tarafından örneklerle açıklandı.
 
Hayranlar markaların hesabını yönetir mi?
 
Markayla benzer yaşam tarzına sahip kişilere, takip ettikleri marka hesaplarının yönetimini kısa süreliğine yürütme şansı da tanınabileceği konuşuldu. Instagram’ın markanın kimliğini ve kişiliğini en net yansıtan mecralardan bir tanesi olduğu düşünüldüğünde, bu yöntemin gerçekten de güzel bir fikir olduğu söylenebilir!
 
İçerik, içerik, içerik!
 
Herkesin bildiği gibi içerik çok önemlidir. Ve tabii ki sadece yazı değil, yazı kadar insanların ne gördüğü de önemli. Artık her gün evlerimizde, metroda, arabada, vapurlarda, işte ekranlara bakar durumdayız. Hal böyleyken videoların, fotoğrafların, seslerin de artık metinler kadar önemli olduğu ve gün geçtikçe her zamankinden daha da önem kazanacağı kesin.